Bezglutenowe desery,  Bezglutenowe przepisy,  Przek─ůski

­čŹ░ RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ ÔÇô SZYBKA PRZEK─äSKA DO PRACY

Lubisz s┼éodycze? Ja bardzo! Je┼Ťli tak jak ja wzdychasz z t─Ösknot─ů na widok p├│┼éek ze s┼éodyczami, dobrze trafi┼ée┼Ť ­čÖé Przyszed┼é czas na deser i to ca┼ékiem zdrowy, w wersji bezglutenowej, wega┼äskiej iÔÇŽ po prostu zajebistej┬á­čĹî┬áDzisiaj w kuchni zapach rafaello z kaszy jaglanej. PYSZKA!

DLACZEGO KASZA JAGLANA JEST ZAJEBISTA? ÔÇô JA CI POWIEM!

Bez zb─Ödnego t┼éumaczenia warto je┼Ť─ç kasz─Ö jaglan─ů bo:

A/ Jest bez glutenu ÔÇô to wa┼╝ne je┼Ťli masz celiaki─Ö, nietolerancj─Ö glutenu lub z jaki┼Ť powod├│w go unikasz (np. dieta FODMAP)

B/ Jest lekkostrawna ÔÇô wra┼╝liwe brzuchy doceni─ů brak dyskomfortu po lekkim posi┼éku. Tutaj nie musicie si─Ö obawia─ç.

C/ Ma sporo ┼╝elaza ÔÇô wiesz co? Mi─Öso nie ma na wy┼é─ůczno┼Ť─ç ┼╝elaza! Znajduje si─Ö r├│wnie┼╝ w produktach ro┼Ťlinnych. W 100 g to prawie 1/3 zapotrzebowania dziennego.

D/ Jest zasobna w magnez, kt├│ry dba o prawid┼éowe skurcze mi─Ö┼Ťni. To 1/4 dziennej dawki. Wraz z witaminami z grupy B (r├│wnie┼╝ w kaszy jaglanej) dbaj─ů o to by ukoi─ç nerwy.

E/ Jest uniwersalna ÔÇô mo┼╝na z niej przygotowa─ç zar├│wno danie wytrawne, jak i na s┼éodko. Jest bardzo cz─Östo wykorzystywana w deserach i mog─Ö obieca─ç, ┼╝e to nie ostatni z jej udzia┼éem ­čśÇ

F/ Kr├│lowa kasz ÔÇô ten przydomek zyska┼éa dzi─Öki poprzednim argumentom plus przez fakt, ┼╝e ma potencja┼é lekko zasadowy. Nie zrozum mnie ┼║le, nie jestem zwolennikiem diet odkwaszaj─ůcych, ale je┼Ťli zwracasz na to uwag─Ö, nie martw si─Ö o jej spo┼╝ycie┬á­čśë­čśç­čśů

G/ Tania, łatwo dostępna, szybka w przygotowaniu.

PRZEPIS NA RAFAELLO Z KASZY JAGLANEJ W KULECZKACH:

Składniki:

  1. Puszka mleczka kokosowego (najlepiej odtłuszczonego w płynnej wersji)
  2. 100 g kaszy jaglanej (1 woreczek)
  3. 1 ┼éy┼╝ka oleju kokosowego (nierafinowanego, pachn─ůcego kokosem)
  4. 3-4 łyżki erytrolu/ksylitolu lub 2 łyżki cukru lub 1,5 łyżki miodu/ syropu z agawy
  5. 4 łyżki wiórek kokosowych
  6. Szczypta soli
  7. Migdały/orzechy laskowe do nadziewania kuleczek

Spos├│b przygotowania:

  1. Ugotuj kasz─Ö na mleczku kokosowym wraz z olejem. Je┼Ťli zbyt g─Östa konsystencja, dodaj wody. Stale mieszaj, by kasza nie przywar┼éa do garnka i nie przypali┼éa si─Ö!
  2. Pod koniec gotowania dodaj wi├│rki (3 ┼éy┼╝ki), s┼éodzik i s├│l. Lekko rozgotuj kasz─Ö. B─Ödzie bardziej plastyczna. Kasza finalnie ma wch┼éon─ů─ç ca┼éy p┼éyn z gotowania.
  3. Lekko ostudzon─ů kasz─Ö zlepiaj w kuleczki, nadziewaj orzechem i obtaczaj w wi├│rkach.
  4. Sch┼éodzone smakuj─ů najlepiej!

Sprawdź również bezglutenowe wytrawne kuleczki bogatobiałkowe

Zaobserwuj social media, ┼╝eby by─ç na bie┼╝─ůco!

Hej jestem Anna - zwariowana dietetyczka, wegetarianka, od niedawna zakochana bez wzajemno┼Ťci w glutenie :( Nadwy┼╝ki bezglutenowej energii oddaj─Ö na pisanie, bieganie, pstrykanie canonem i czytanie (fantastyka rz─ůdzi!). Wraz z dobrym jedzeniem to ju┼╝ codzienno┼Ť─ç ze smakiem :D Prywatnie indywidualistka, kt├│ra chodzi w┼éasnymi ┼Ťcie┼╝kami. Wra┼╝liwa dusza, szukaj─ůca we wszystkim pi─Ökna.

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s─ů oznaczone *