Bezglutenowe przepisy,  Śniadanie

KOKOSOWA JAGLANKA Z OWOCAMI – POMYSŁ NA WIOSENNE ŚNIADANIE BEZ GLUTENU

Słońce coraz częściej zagląda przez nasze okna, a aplikacje na smartphonach rzadziej ostrzegają o przymrozkach. Wiecie co to znaczy? Pora na celebrowanie ranków wiosennym śniadaniem! Dzisiaj przepis na kokosową jaglankę z owocami.

MELODYJNE PRZYPRAWY W KUCHNI – JAGLANKA W RYTMIE MARKA GRECHUTY

Przepis powstawał przy piosence Marka Grechuty… Jak to szło??? Wiosna! Wiosna! Wiosna ach to Ty! To taka przyprawa w postaci melodii, która dopełnia całą recepturę. Czy tylko ja gotuję do muzyki z dzieciństwa? Dajcie znać w rytm jakiej nuty mieszacie w garze 😉

 

DBAJMY O NASTRÓJ W NASZEJ KUCHNI I WYMACHUJMY RYTMICZNIE ŁYŻKAMI!

W moim domu mówiło się, że gotując trzeba mieć pozytywne nastawienie. Potrawa zrobiona „od niechcenia” nie będzie smakowała. Niestety często zdaje się nam wpadać w rutynę, gotując „mechanicznie” jakby „odklepując” coś co musi być zrobione. Co raz mniej czerpiemy przyjemności z samego gotowania. Uważamy je za czynność, która zabiera mnóstwo czasu. Ja mówię stop! Włączam nastrój, dobrą nutą, tańcząc i śpiewając podczas wymachiwania łyżką 😉 Spróbujcie, jest o wiele przyjemniej przesiadywać w kuchni 🙂 Lana del Ray to już nuta do jedzenia… Czujecie klimat?

 

ŁATWO DOSTĘPNE SKŁADNIKI – PROSTOTA GWARANTOWANA!

Na diecie bezglutenowej cieszę się z prostoty przepisów. Niestety wiele produktów dedykowanych bezglutenowcom jest droga i trudno dostępna.  Dlatego prosta kasza jaglana, a do tego szybka w przygotowaniu to ratunek na brak czasu i sił w dniach codziennych, bez zmartwień o przygotowywanie posiłków. Ugotowanie większej porcji nie nadwyręży naszych sił i zapału, a zaopatrzy na 2-3 dni śniadania/lunchu. To nie wszystko… jeden garnek i łyżka – tyle potrzeba do mojej kokosowej jaglanki. Pyszna prostota 🙂

PRZEPIS NA KOKOSOWĄ JAGLANKĘ Z OWOCAMI

Składniki:

  • Woreczek kaszy jaglanej (100 g)
  • ¾ szklanki mleka (u mnie roślinne, ale może być zwykłe)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 1 łyżka wiórek kokosowych
  • Owoce sezonowe (u mnie maliny i borówki)
  • 2-3 kostki gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka erytrolu/ ksylitolu/ pół łyżeczki miodu/syropu z agawy

Sposób przygotowania:

  1. Gotuj kaszę na mleku. Jeśli płyn wyparuje, dolej wody/mleka.
  2. W połowie gotowania dodaj olej kokosowy i erytrol. Jeśli wybierasz wersję z miodem lub syropem z agawy – wykonaj tą czynność po zakończonym gotowaniu. Pod koniec wmieszaj wiórki do całości.
  3. Wyłóż do miseczki, dodaj owoce i czekoladę.
Zaobserwuj social media, żeby być na bieżąco!

Hej jestem Anna - zwariowana dietetyczka, wegetarianka, od niedawna zakochana bez wzajemności w glutenie :( Nadwyżki bezglutenowej energii oddaję na pisanie, bieganie, pstrykanie canonem i czytanie (fantastyka rządzi!). Wraz z dobrym jedzeniem to już codzienność ze smakiem :D Prywatnie indywidualistka, która chodzi własnymi ścieżkami. Wrażliwa dusza, szukająca we wszystkim piękna.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *