Bezglutenowe desery,  Bezglutenowe przepisy,  Przekąski,  Śniadanie

PROSTY DESER Z FASOLI W 5 MINUT

Czym mam do czynieni z łasuchami? Kochacie desery? Ja tak, ale za bardzo jestem świadoma ich złego wpływu na zdrowie i sylwetkę. Poza tym mam dla Was przepis na deser, który można potraktować nawet jako śniadanie. Ciekawi? Zapraszam na prosty deser z fasoli w 5 minut.

O PRZEPISIE… 3 GROSZE O ZAMIENNIKACH

W przepisie znajduje się biała fasola. Możesz ją zmienić na:

  • Fasolę czarną lub czerwoną
  • Ciecierzycę
  • Zielony groszek
  • Czerwoną soczewicę
  • Orzechy nerkowca, tylko w mniejszej ilości bo są bardzo kaloryczne

Do receptury dodałam mrożone banany, jednak spokojnie możesz użyć tych świeżych. Ja akurat miałam tylko wersję mrożoną i chciałam ją wykorzystać.

Mleko… U mnie tak właściwie napój ryżowy. Możesz je zamienić na inny napój roślinny, np. sojowe, owsiane, migdałowe lub pójść w klasyczne mleko czy jogurt. Opcja z jogurtem będzie zdrowsza i bardziej sycąca, jednak ja unikam nabiału ze względu na problematyczną cerę (tak, bardzo zauważyłam intensyfikację trądziku po jogurtach oraz w moim przypadku po glutenie)

Żeby deser był bardziej pożywny i mógł być jedzony na śniadanie, polecam również dodać płatki owsiane, jaglane, lub inne (byle nie kukurydziane, czy słodkie). W moim przepisie ich nie ma, ponieważ chciałam go jak najbardziej uprościć.

Dekorowanie – bądź kreatywny, masz pełną dowolność. U mnie akurat znalazły się figi, orzechy laskowe i suszona żurawina. Spokojnie sięgaj bo inne składniki – owoce sezonowe, ulubione nasiona lub orzechy.

Zapraszam Cię również na czekoladowo-bananowy pudding z fasoli

SKŁADNIKI I WYKONANIE – PRZEPIS NA PROSTY DESER Z FASOLI

Skoro już wspomniałam wszystkie składniki w poprzednim akapicie, pora ta wiedzę uporządkować i zaproponować wykonanie.

Składniki:

  • 1/2 puszki fasoli
  • 3/4 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe) lub 1 opakowanie jogurtu naturalnego
  • 1,5 banana (u nie mrożony)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • Owoce, nasiona do przystrojenia (u mnie świeże figi, gorzka czekolada, suszona żurawina, orzechy laskowe)
  • Opcjonalnie płatki owsiane/jaglane/gryczane/inne

Wykonanie:

  1. Zmiksuj wszystkie składniki, oprócz owoców i nasion do przystrojenia.
  2. Przelej do naczynia, udekoruj wedle uznania.

Zaobserwuj social media, żeby być na bieżąco!

Hej jestem Anna - zwariowana dietetyczka, wegetarianka, od niedawna zakochana bez wzajemności w glutenie :( Nadwyżki bezglutenowej energii oddaję na pisanie, bieganie, pstrykanie canonem i czytanie (fantastyka rządzi!). Wraz z dobrym jedzeniem to już codzienność ze smakiem :D Prywatnie indywidualistka, która chodzi własnymi ścieżkami. Wrażliwa dusza, szukająca we wszystkim piękna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *